”Op til” 100 mbit – og hastighedstesten viser måske maksimalt stadig 50 mbit!
Du kender måske scenariet – og ofte er der ikke så meget du kan gøre ved det.
Det ligger i kvaliteten af dine kobberkabler, eller trafikken på nettet ved kabel-tv (coax) opkoblinger.
Når det er sagt er der én enkel ting du selv kan bidrage med:
Hvad kan jeg gøre?
Først og fremmest, så skal du sørge for at måle hastigheden via kabel, og ikke trådløst.
Sørg for så kort kabel vej som muligt inde i din bolig. Så sæt et kort internetkabel i din computer og sæt gang i en hastighedsmåling.
Er det IKKE nok, kan du prøve:
- At skifte udbyder (se det bedste selskab her)
- At prøv en anden teknologi
- Klage til teleankenævnet
Skift udbyder
Som oftest vil du opleve sammenlignelige hastigheder på samme teknologi fra andre udbydere. Men det kan være et forsøg værd – isæt hvis du er utilfreds med andre ting hos din nuværende internetleverandør.
Prøv anden teknologi
Som udgangspunkt er der kun en type selskab, der tilbyder helt reelle hastigheder – det er fiberselskaberne – eksempelvis WAOO. Typisk vil du også med kabel-tv få den hastighed du betaler for.
Hvor kan jeg klage over min internethastighed?
I første omgang er det altid bedst at forsøge at løse det direkte med din udbyder.
Nogle selskaber, tilbyder dig en lavere månedlig pris, svarende til det du kan få ud af din forbindelse. Ellers kan du klage til teleankenævnet.
0 kommentarer